Online marketing je jedním z odvětví marketingu. Co všechno do něj patří a jakým způsobem do něj nejlépe proniknout?
Co je online marketing
Zjednodušeně řečeno se jedná o jakoukoli aktivitu, při níž se k propagaci konkrétní značky používá internet.
Internetový marketing se rozděluje na tzv. inbound a outbound. Inbound marketing znamená, že si konkrétní subjekt díky vhodně voleným metodám zákazník může najít sám. Do oboru outbound marketingu pak spadá přímé oslovování.
Patří sem široká škála konkrétních druhů marketingu, jako je:
PPC
SEO, linkbuilding
influencer marketing
affiliate marketing
e-mail marketing
marketing na sociálních sítích
copywriting
Z pohledu historie jde o mladé odvětví, které se samozřejmě mohlo v plné míře rozvinout až po nástupu příslušných technologií. Nicméně online marketing se dokázal etablovat velmi rychle a lze říci, že dnes už se bez něj téměř žádná značka neobejde.
Jak se naučit online marketing
Online marketéři jsou potřební pro celou řadu odvětví. Kromě vynikající uplatnitelnosti na trhu práce má působení v online marketingu jednoznačnou výhodu navíc i ve volnosti a přizpůsobitelnosti. Pracovat lze i na dálku, a to v podstatě odkudkoli.
Jak se stát online marketérem? Začít pracovat v tomto oboru je zdánlivě poměrně snadné. Klíčové jsou samozřejmě určité předpoklady. Chybět by vám neměla kreativita a povědomí o nových médiích. Internet samotný už doslova přetéká materiály, které vám předají cenné informace. Existují oborové blogy, podcasty, ale stále vycházejí i klasické knihy.
Značnou nevýhodou je právě to, jak obrovské množství různých rad a informací může laik čerpat. Velmi často jsou navíc úzce specializované a může vám tak do určité míry chybět kontext.
Vzdělávat se samostatně proto nemusí přinášet adekvátní výsledky. S Evropskou akademií vzdělávání se můžete online marketing efektivně naučit a to nejen díky inovativnímu způsobu výuky, ale také díky zkušeným lektorům, kteří zaručují propojenost teoretických poznatků s praxí.
Commentaires